support home

Back to website
Welcome
Login  Sign up

Customizing the cookies banner style

Ciao Giacomo, customization options are coming withing the next couple of days. :) Hope this helps! Simon
  • ok, Iubenda notify me when update?
  • You are a signed up user, so you should get the newsletter with the information. Except you unsubscribed? Best regards, Simon
  • In customizing options could be added a feature that upon scroll doesn't dismiss the popup? Could be added anything else a scroll event?. The popup disappear upon a simple scroll not giving time to consider the informative message. Best regards
  • Hi, i have read the new documentation about customization options. How can i position the banner on the bottom of page?
  • Hi @profetiko, we've just published more complete documentation. Here you can find all of the options regarding the cookie banner: https://www.iubenda.com/it/help/posts/623 We are working on the scroll event options. @Giacomo, the banner can be styled by CSS, however right now it's not supported to be put in the footer. We are also working on publishing this feature. https://www.iubenda.com/it/help/posts/623 look at the "applyStyles" section.
  • I agree with you! that should be better.. (se sei italiano... concordo! Personalmente preferisco qualcosa di cliccabile, mi sentirei più tranquillo con la normativa)
  • Please go fast with the update that put the banner in the footer and the scroll event :) You are the best but if you don't allow to choose where to put the banner It's better to use other plugin instead...
  • Nobile, we're working on it. We're on everything full steam, but it might not be the first thing we get to publish! Best regards, Simon
  • Ciao, stavo per creare un nuovo topic ma in effetti sarebbe un doppione quindi scrivo qui. Banner nel footer: a mio avviso (e a parere di qualche avvocato ed esperto in diversi forum che frequento per tenermi aggiornato) sarebbe un' ottima soluzione per allinearci con le indicazioni del Garante. Mi spiego: molti temi wordpress fanno partire, nel migliore dei casi, il testo dei paragrafi poco sopra la metà pagina. Il banner nell' header non riesce praticamente mai a coprire il testo dei post, e personalmente per fare ciò sto personalizzando i banner - e al momento sono grandi come elefanti -. Essere in regola con questo, come me, comporta però una penalizzazione da parte di google, perché su schermi piccoli questo script obbligatorio è molto invadente. Il banner nel footer invece, anche se piccolo, copre sempre per forza almeno una parte di testo, oltre a inficiare moolto meno in invadenza e ranking. Vedo molti col bannerino minuscolo in alto, se sono tranquilli loro e dormono la notte meglio, io però non credo siano in regola :-) Spero venga data priorità anche a questa funzione, da molti vista come una mera "personalizzazione" quando in realtà è guidata principalmente dalla normativa e, la legge, dovrebbe venire prima di tutto :-). Un saluto, Simone
  • Hi, i inserted the cookies policy privacy banner on the website, can i customize the banner style(css,html)? Giacomo
  •  

Is anyone know how to make the cookie banner scroll down the whole page like how that happened in square page home page? When the page is full load the banner push the page down and when you click continue or the x the page goes up again. Does anyone know how to do the same to my website?

Login or Signup to post a comment